Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών



Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Διαβάζω τα  παρακάτω και θυμάμαι …

·        Τέλεια διαίρεση λέγεται η διαίρεση στην οποία το υπόλοιπο είναι 0. Όταν το υπόλοιπο δεν είναι 0, η διαίρεση λέγεται ατελής.

·        Η τέλεια διαίρεση είναι αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού. Σε μια τέ­λεια διαίρεση ο διαιρετέος είναι ίσος με το γινόμενο του διαιρέτη επί το πη­λίκο.


Παράδειγμα:       32 : 8 = 4                  32 = 4 · 8

·        Σε κάθε διαίρεση ο διαιρετέος είναι ίσος με το γινόμενο του διαιρέτη επί το πη­λίκο συν το υπόλοιπο.

Παράδειγμα : 30 : 7  = 4  υπολ. : 2      30= 4 · 7 + 2

·            Ένας αριθμός, αν διαιρεθεί με το 1 δίνει πηλίκο τον εαυτό του (και υπόλοιπο 0).

·            Ένας αριθμός, αν διαιρεθεί με τον εαυτό του, δίνει πηλίκο 1 (και υπόλοιπο 0).

·             Το 0 με όποιον αριθμό και αν διαιρεθεί δίνει πηλίκο 0.

·             Σε μια διαίρεση, αν πολλαπλασιάσουμε ή διαιρέσουμε και τους δύο όρους με τον ίδιο αριθμό, το πηλίκο δεν αλλάζει.



        Παράδειγμα  :             20 : 5 = 4          ( 20 · 3 )  :  ( 5 · 3 ) = 60 : 15 = 4






















Διαίρεση Δεκαδικού αριθμού με Ακέραιο

Για να διαιρέσω δεκαδικό αριθμό με ακέραιο, κάνω κανονικά τη διαίρεση και όταν φτάσω στην υποδιαστολή συνεχίζω κανονικά τη διαίρεση βάζοντας την υποδιαστολή στο πηλίκο της διαίρεσής μου.

π.χ.  225,5 : 5 =

225,5
5
- 20
45,1
025

-25

005

- 5

0

Φτάνοντας στην υποδιαστολή, πριν κατεβάσω το ψηφίο πίσω από αυτή ( 5 ), μετακινώ την υποδιαστολή στο πηλίκο της διαίρεσής μου.


Διαίρεση Δεκαδικού αριθμού με Δεκαδικό

Για να κάνω διαίρεση μεταξύ δύο δεκαδικών αριθμών πρέπει ο διαιρέτης μου να γίνει ακέραιος αριθμός. Γι αυτό πολλαπλασιάζω το Διαιρετέο και το Διαιρέτη με το 10, 100, 1.000 κλπ. μέχρι ο Διαιρέτης μου να γίνει ακέραιος αριθμός.

π.χ.  225,5 : 0,5 =
Ο Διαιρέτης μου έχει ένα δεκαδικό ψηφίο, άρα πολλαπλασιάζω και τους δύο με το 10, έτσι η διαίρεση μου μετατρέπεται σε :

2.255 : 5 = 451

π.χ. 450 : 0,005 =

Ο Διαιρέτης μου έχει τρία δεκαδικά ψηφία, άρα πολλαπλασιάζω και τους δύο με το 1.000, έτσι η διαίρεσή μου μετατρέπεται σε :

450.000 : 5 = 90.000



">

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου